آموزش ترید در صرافی کوینکس : CoinEx یک صرافی بین المللی ارز دیجیتال است که در اواخر سال 2017 میلادی تأسیس شد. اعضای تیم اصلی CoinEx به سرپرستی “یانگ هایپو”، برخی از بهترین متخصصان امور مالی و اینترنت از سراسر جهان هستند. تیم CoinEx شامل پذیرندگان اولیه کریپتوکارنسی با تجربه بین المللی فراوان است. در این مقاله می خواهیم آموزش ترید یا معامله در صرافی کوینکس را برای شما عزیزان تشریح کنیم. اگر علاقمند هستید تا آخر این مقاله ما را دنبال کنید.

 

آموزش ترید یا معامله در صرافی کوینکس CoinEx

 

چگونه در ” کوینکس CoinEx ” معامله کنیم ؟

 

شرکت CoinEx دقیقا مانند “Binance “Bitifinex” در هنگ کنگ ثبت شده و یک برند فرعی از “ViaBTC” است، شرکتی که بنیانگذار آن نیز “یانگ هایپو” است.

CoinEx با گروه های دیگر در بخش رمزنگاری ارتباط و همکاری دارد که مهمترین آنها “Blockchair” و “Bitcoin Cash” هستند

 در حال حاضر ، خدمات CoinEx در بیش از 100 کشور جهان در دسترس است، با این حال ، مناطقی را که ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده اند شامل نمی شود.

قرارگیری CoinEx در دسترس شهروندان ایالات متحده آمریکا عمدتاً به دلیل عدم درگیری آن با ارز سنتی است. CoinEx یک سیستم معاملاتی اختصاصی را به کاربران خود ارائه می دهد؛ و ادعا می کند که به ارائه یک سیستم تبادل کارآمد، پایدار و ایمن اختصاص یافته است.

 

راهنمای گام به گام استفاده از CoinEx

 

در این راهنما تمام اطلاعات موردنیاز برای کار با صرافی ارز دیجیتال کوینکس CoinEx ، از راه‌اندازی حساب تا هزینه معاملات، توضیح داده شده است.

 

اول از هر چیز بایستی در سایت کوینکس ثبت نام کنید. برای این کار بر روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد بخش ثبت نام کوینکس شوید :

ثبت نام صرافی کوینکس

حقایق کلیدی

 

پیدا کردن صرافی ارز دیجیتال مناسب برای شما می تواند یک چالش باشد. در اینجا چند واقعیت اساسی در مورد CoinEx آورده شده است که به شما در انتخابتان کمک می کند.

 

-انواع گسترده مبادلات رمزنگاری

ارزهای رمزنگاری فراوانی وجود دارد که کاربران می توانند از آن استفاده کنند، از جمله سکه های مهم تر که در همه صرافی ها مورد استفاده قرار می گیرند، مانند بیت کوین، تتر، اتریوم، بیت کوین کش و بسیاری موارد دیگر.

 

-اکوسیستم ایمن

پلتفرم Coinex برای تامین امنیت چهارچوب خود از چندین پروتکل استفاده می کند. کوینکس با برقراری “محافظت کامل در تمام ابعاد”، به شما اطمینان می دهد که کلیه مبادلات و پرداخت های شما محافظت شده و ایمن است.

 

-رابط کاربر پسند

استفاده از پلتفرم CoinEx ساده و سر راست است. چه یک فرد تازه کار باشید و چه یک معامله گر با تجربه ارزهای رمزنگاری، حرکت و پیمایش در CoinEx برای شما آسان خواهد بود و براحتی می توانید آموزش ترید در صرافی کوینکس را یاد بگیرید بدون محیط پیچیده و گنگ.

 

-معاملات سریع فرابورس (OTC)

CoinEx می تواند معاملات فرابورس را خیلی سریع پردازش کند. این بدان معناست که مبادلات انجام شده در CoinEx محدود به معیارهای خاص ارزی نیستند. فرابورس [Over-the-counter (OTC)] فرایند نحوه معاملات اوراق بهادار برای شرکتهایی است که در بورس رسمی ثبت نشده اند. اوراق بهاداری که به صورت فرابورس معامله می شوند، از طریق یک شبکه واسطه مورد معامله قرار می گیرد، برخلاف مبادله متمرکز.

 

-روش های پرداخت

در پلتفرم CoinEx شما فقط می توانید معاملات کریپتوکارنسی را انجام دهید ، که از سایر صرافی های رمزنگاری مانند Poloniex و Binance تقلید می کند.

CoinEx در حال حاضر امکان سپرده گذاری با ارزهای فیات را نمی دهد، بنابراین برای شروع معاملات باید ارزهای رمزپرداخت را از یک پلتفرم دیگر واریز کنید و نمی توانید از کارت های اعتباری ویزا و مستر استفاده کنید.

 

-ارزها

CoinEx بسیاری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می کند، به ویژه سکه هایی که رای مردم را کسب می کنند بیشتر به این پلتفرم ملحق می شوند. با رأی دادن به سکه ها، کاربران می توانند اطمینان کسب کنند که ارزهای دیجیتال مورد نظر آنها برای تجارت، در صرافی موجود است.

 

-ارجاع دادن دوستان

اگر می خواهید پاداش های اضافی کسب کنید، می توانید دوستان خود را به این صرافی ارجاع دهید. کاربران می توانند با دعوت کردن دوستان خودCET (توکن CoinEx) را برای تجارت در پلتفرم CoinEx کسب کنند.

 

هزینه های مبادله با CoinEx – آموزش ترید در صرافی کوینکس

 

کاربران می توانند هنگام استفاده از پلتفرم ارز دیجیتال کوینکس هزینه های زیر را انتظار داشته باشند :

 

-معاملات

CoinEx از هزینه های سازنده و خریدار (maker and taker) در سکوی خود استفاده می کند. سازندگان بازار معامله گرانی هستند که با قیمت مشخصی می فروشند یا می خرند. این کاربران عمق بازار را ایجاد می کنند. از طرف دیگر خریداران فعالانه به دنبال گزینه قابل قبول خرید/ فروش هستند و سپس آن را می پذیرند. هزینه های سازنده و خریدار هر دو 0.1 درصد است.

 

-سپرده ها / برداشت ها

از آنجا که CoinEx هزینه ای به اندازه سایر صرافی های ارز دیجیتال ندارد، در قبال برداشت ها (withdrawals) هزینه های متغیری دریافت می شود

 

امنیت در صرافی کوینکس CoinEx

 

CoinEx برای برقراری امنیت از یک Captcha مشابه نمونه ای که Binance پیاده سازی کرده استفاده می کند. Captcha برنامه ای است که وب سایت ها را در مقابل ربات ها با تولید و درجه بندی تست هایی که انسان می تواند پاسخ دهد اما برنامه های رایانه ای فعلی نمی توانند، محافظت می کند.

 

برای امنیت حساب ، کاربران می توانند از تاییدیه SMS یا احراز هویت دو عاملی2FA به همراه احراز هویت تجاری استفاده کنند. همچنین CoinEx یک سیستم هشدار (alarm) را ارائه می دهد که هرگاه کاربر فعالیتی را در حساب خود انجام می دهد (ورود به سیستم یا انجام معاملات) وظیفه اطلاع رسانی خود را انجام می دهد.

 

البته باید به خاطر داشته باشید که خود صرافی رمزگذاری نشده است و اینکه کیف پول های CoinEx از فضای آفلاینcold storage) استفاده نمی کنند.) ولی بسیار امن هستند و تاکنون گزارشی از هک شدن آن توسط هکرها منتشر نشده است . cold storage یک کیف پول آفلاین است که روی سکویی ذخیره می شود که به اینترنت وصل نشده باشد، از این طریق، از کیف پول در برابر دسترسی غیرمجاز ، هک های سایبری و سایر آسیب پذیری هایی که یک سیستم متصل به اینترنت دارد ، محافظت می کند.

 

پشتیبانی مشتری در صرافی کوینکس

 

مانند بسیاری دیگر از صرافی های ارزهای دیجیتال ، کوینکس CoinEx شماره تلفن ، چت یا ایمیلی برای اعلام مشکلات احتمالی شما در هنگام کار با این پلتفرم، ندارد.

 

البته شما دو گزینه دارید :

 

CoinEx به شما یک مرکز راهنما (Help Center) ارائه می دهد، که به شما امکان می دهد تا در بین موضوعات فهرست شده گزینه مناسب را جستجو کرده و پاسخی را پیدا کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. انتخاب دوم ارسال تیکت و منتظر ماندن برای دریافت پاسخ از پلتفرم است.

 

آموزش افتتاح حساب در صرافی کوینکس CoinEx جهت ترید کردن

 

برای شروع کار با حساب CoinEx، اولین کاری که باید انجام دهید ثبت نام است. به وب سایت CoinEx بروید و گزینه Sign Up ثبت نام را در گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید. یا می توانید مستقیما از طریق لینک زیر وارد بخش ثبت نام سایت کوینکس شوید :


کلیک کنید

 

  ثبت نام صرافی کوینکس

در صفحه بعدی، ایمیل خود را وارد می کنید، و پیامی به صندوق ورودی شما ارسال می شود. برای دریافت کد تأیید به ایمیل خود بروید و آن را در قسمت زیر آدرس ایمیل خود وارد کنید. رمز ورود و همچنین کد دعوت خود (در صورت دریافت) را در قسمتهای مربوطه وارد کنید. قسمت “موافقت با شرایط و خدمات” را نیز تیک بزنید. اکنون شما آماده هستید که به مرحله بعد بروید.

 

حساب کوینکس CoinEx خود را امن کنید – آموزش ترید در صرافی کوینکس

 

اکنون وارد حساب خود شده اید. در اینجا ، می توانید بر روی گزینه Security (امنیت) کلیک کرده و در صورت لزوم رمز عبور خود را تغییر دهید. همچنین می توانید Two-factor authentication (احراز هویت دو عاملی) را به همراه Trading verification (تأیید صحت معاملات) تنظیم کنید.

 

احراز هویت دو عاملی (2FA) راهی عالی برای افزایش امنیت حساب شما است. با احراز هویت دو عاملی ، حتی اگر شخصی موفق به پیدا کردن رمز عبور شما شود، برای دستیابی به حساب شما به یک کد تصادفی اختصاصی نیز نیاز دارد. 2FA را می توانید برای “تایید کننده گوگل”، SMS، یا هردو فعال کنید.

 

با فعال کردن “تأیید اعتبار معاملات” در تنظیمات امنیتی خود، هر زمان فعالیتی در حساب خود داشته باشید به شما اطلاع داده خواهد شد.

 

تایید هویت کاربران در صرافی کوینکس

 

صرافی CoinEx برای تأیید هویت کاربران از یک سیستم بررسی چند سطحی لایه دار استفاده می کند. سه سطح در دسترس برای کاربران وجود دارد :

 

1) سطح اول مربوط به کاربران تایید نشده است. برای قرارگیری در این سطح، فقط باید شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را تأیید کنید تا بتوانید شروع به داد و ستد کنید. در این سطح شما می توانید هر روز تا 10،000 دلار آمریکا برداشت کنید.

 

2) سطح دوم تأیید (سطح پایه ای یا basic) امکان برداشت تا 1 میلیون دلار در روز را به کاربران می دهد. برای قرارگیری در این سطح، کاربران باید گذرنامه اسکن شده یا مدرک دیگری برای تعیین هویت خود ارائه دهند.

 

3) سطح سوم (سطح تأیید هویت پیشرفته یا advanced)، هیچ محدودیتی برای برداشت ندارد. تایید هویت در این سطح از طریق برنامه تلفن همراه با استفاده از تأیید وب کم انجام می شود.

 

معاملات در CoinEx – آموزش ترید در صرافی کوینکس

 

CoinEx یک پلتفرم عالی برای کسانی است که در زمینه تجارت رمزنگاری تازه وارد هستند، و همچنین کسانی که تجربه بیشتری دارند. رابط کاربری به اندازه کافی ساده هست که افراد تازه کار در داد و ستد مشکلی نداشته باشند، اما در عین حال داده ها و اطلاعات کافی را برای انجام تجزیه و تحلیل فنی در صورت لزوم در اختیار معامله گران قرار می دهد. اکنون بیایید روش خرید و فروش ارز در کوینکس CoinEx را مرور کنیم.

 

قبل از شروع معاملات در CoinEx ، لازم است ارز دیجیتال مورد نظرتان را سپرده گذاری کنید. بر روی گزینه Wallets (کیف پول) در بالای صفحه کلیک کنید، گزیده ای از ارزهای دیجیتال را خواهید دید که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. گزینه Deposit (سپرده) را انتخاب کنید و سپس دستورالعمل های واریز ارز رمزنگاری مورد نظر خود در کیف پولتان را دنبال کنید.

 


 در مرحله بعد، به صفحه اصلی CoinEx برگردید. تقریباً در نیمه صفحه به طرف پایین، متوجه زبانه های (tabs) مربوط به بعضی از ارزهای رمزنگاری مهم تر خواهید شد. شما می توانید ارز مورد نظر خود را در اینجا انتخاب کنید. پس از انتخاب زبانه مورد نظر خود، روی لینک Go Trade در انتهای سمت راست آن کلیک کنید.

 

همانطور که می بینید ، تقریباً در در نیمه صفحه به طرف پایین گزینه های Buy و Sell برای خرید و فروش ارز رمزنگاری مورد نظرتان قرار دارد. در اینجا می توانید بین گزینه های Limit ، Market و Stop-Limit order به عنوان انواع ابزارهای ترید در صرافی کوینکس انتخاب کنید.

 

در اینجا می توانید انتخاب کنید که چقدر از کل دارایی خود را می خواهید داد و ستد کنید. CoinEx به شما امکان می دهد با افزایش های 25 درصدی بین صفر تا 100 درصد انتخاب کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید مبلغی را به صورت دستی وارد کنید. پس از اطمینان از انتخاب هایی که انجام داده اید، روی Buy یاSell کلیک کنید. اکنون شما اولین تجارت خود را با CoinEx انجام داده اید. تبریک می گوییم!

 

از یک کیف پول آفلاین استفاده کنید

 

به یاد داشته باشید که پس از انجام معاملات روزانه، بهترین کاری که می توانید برای اطمینان از امنیت سکه های خود انجام دهید، نگهداری آنها در کیف پول آفلاین شخصی شما است. تقریباً مانند یک بانک که از ارز سنتی شما محافظت می کند، صرافی های ارز دیجیتال به شما امکان تبادل سکه های خود را می دهند و انتظار این است که آنها را امن نگه می دارند.

 

به هر حال اشکال این که سکه های خود را در صرافی نگه دارید این است که اگر وبسایت دچار مشکل فنی شده یا هک شود، ممکن است همه سکه های خود را از دست بدهید. پس از اتمام معامله، بهترین کار شما این است که ارزهای دیجیتالی خود را به کیف پول خود منتقل کنید. این تضمین می کند که شما می دانید سکه هایتان دقیقاً کجا هستند و بر آنها کنترل دارید.

 

زنجیره صرافی کوینکس CoinEx

 

CoinEx یک زنجیره بومی به نام CoinEx Chainدارد. وایت پیپر CoinEx Chain به طور رسمی در تاریخ 28 ژوئن 2019 منتشر شد. CoinEx Chain ادعا می کند که اولین زنجیره عمومی جهان است که بطور ویژه برای صرافی های غیرمتمرکز (Decentralized Exchanges – DEX) طراحی شده است.

 

CoinEx Chain قصد دارد یک سیستم معاملاتی غیرمتمرکز با فعالیت های جامعه محور، قوانین تجاری شفاف و دارایی های خود کنترل شونده کاربران ایجاد کند.

 

CoinEx Chain علاوه بر DEX Chain، شامل زنجیره هوشمند(Smart Chain) است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند، و همچنین یک زنجیره حریم خصوصی (Privacy Chain) برای محافظت از حریم خصوصی کاربران. CoinEx ادعا می کند که در نهایت به اکوسیستم کاملی تبدیل خواهد شد که از معماری موازی زنجیره های عمومی بهره می برد.

 

پشتیبانی موبایل در صرافی کوینکس

 

این صرافی به صورت یک برنامه تلفن همراه نیز موجود است. این برنامه را می توانید به صورت رایگان از AppStore برای iPhone یا از Google Play برای Android دانلود کنید.

 

مزایای صرافی CoinEx

 

– تعداد بالایی از ارزهای دیجیتال برای مبادله وجود دارد

– سپرده های رایگان

– ساختار شفاف هزینه

– هزینه های پایین معاملات

– استفاده آسان

– دسترسی جهانی

– مراحل ثبت نام سریع

– برنامه تلفن همراه

 

معایب صرافی CoinEx

 

– عدم پشتیبانی ارزهای فیات

– رعایت حداقل مقدار سپرده و برداشت لازم است

– هزینه های برداشت دریافت می شود

 

اگر در زمینه تجارت کریپتوکارنسی تازه وارد هستید و به دنبال مکان خوبی برای شروع می گردید،صرافی CoinEx گزینه مناسبی است. اگرچه ایده آل نیست که مجبور باشید مبلغی را برای برداشت های خود بپردازید، اگر ویژگی نقدینگی (liquidity) برای شما مهم باشد، CoinEx این ویژگی را ارائه می دهد.

 

(نقدینگی درجه ای است که یک دارایی خاص می تواند به سرعت خریداری یا فروخته شود بدون اینکه بر ثبات عمومی قیمت آن تأثیر بگذارد. به عبارت ساده تر، نقدینگی به توانایی یک دارایی برای تبدیل آسان به پول نقد اشاره دارد)

 

برای کسانی که تجربه بیشتری در زمینه تجارت رمزنگاری دارند ، ممکن است CoinEx به اندازه بعضی صرافی های دیگر که تاکتیک های عمیق تر تجارت را ارائه می دهند، مفید نباشد. با این که می توانید صفحه نمایش خود را سفارشی کنید، پلتفرم محدودیت هایی دارد که معامله گران با تجربه را ناامید می کند.

 

اگر شما علاقه بیشتری به سرمایه گذاری بلند مدت دارید، CoinEx مکان بدی برای تجارت نیست. می توانید برای امنیت بیشتر تأیید هویت دو عاملی را فعال کنید، و همچنین هشدارهایی تنظیم کنید تا در صورت انجام معاملات بدون اطلاع شما، به شما اطلاع دهند.

 

CoinEx ممکن است کاستی های خود را داشته باشد ، اما این امکان را برای کاربران فراهم می کند که حساب های خود را ایمن تر کنند.

 

از دید کلی، CoinEx یک صرافی قابل اطمینان است. ثبت نام و شروع کار آسان است ، و سطوح متعدد تأیید به کاربران اجازه می دهد تصمیم بگیرند که چه محدودیت هایی بر حساب هایشان اعمال شود. خرید و فروش در CoinEx ساده و سر راست است و روند برداشت و واریز وجه نسبت به بعضی دیگر از صرافی ها آسانتر است و همچنین یادگیری و آموزش ترید در صرافی کوینکس سریع و راحت می باشد.

 CoinEx.com