صرافی Hitbtc


صرافی Hitbtc در سال 2013 در کشور چین شهر هونگ کنگ بنا شد. امروزه این صرافی جزء ده صرافی برتر جهان می باشد. اکثر تریدر ها برای خرید و فروش رمز ارز های خود از این صرافی استفاده می کنند. صرافی های دیگری هم نیز وجود دارند که کاربران در حال انجام معاملات هستند اما برتری این صرافی نسبت به دیگر صرافی ها ساده و همچنین رابط کاربری آسان آن است. ” Hitbtc ” از 367 ارز دیجیتال جهان پشتیبانی می کند. حجم معادلات در این صرافی به صورت روزانه $1,133,860,000 و همچنین به صورت ماهانه $16,238,900,000 می باشد. در این مقاله قرار است نحوه ثبت نام و همچنین خرید و یا فروش در صرافی Hitbtc را بیاموزیم. با ما همراه باشید.


کارمزد در صرافی Hitbtc

صرافی Hitbtc سعی کرده است تا کارمزد معاملات خود را کم و همچنین رقابتی در نظر بگیرد. خوشبختانه این صرافی موفق شد و توانست میزان کارمزد را رقابتی کند.

در صرافی HitBTC کسی که پیشنهاد خرید و یا فروش رمز ارز ها را قبول می کند باید 0.1 درصد به عنوان کارمزذ بپردازد و فردی که پیشنهاد خرید و یا فروش را می دهد کارمزدی را پرداخت نمی کند.

اگر فردی قصد برداشت را در صرافی Hitbtc داشته باشد ، کارمزد یکسانی را باید پرداخت کند. کارمزد برداشت متغیر و به طور اتوماتیک نسبت به حجم بازار تنظیم می شود. کارمزد برداشت در این صرافی نسبت ببه صرافی های پرطرفداری همانند: بیترکس و بایننس برای بعضی از رمز ارز ها بیشتر و برای بعضی از رمز ارزها نیز بیشتر می باشد.


نمای کلی سایت صرافی Hitbtc پس از ایجاد حساب کاربری

یکی از عوامل مهم برای انتخاب تریدرها برای صرافی جهت خرید و فروش رمز ارز ها رابط کاربری صرافی ها می باشد . 


امنیت در صرافی HitBTC

قطعا یکی از نکاتی که شما هنگام انتخاب صرافی در نظر می گیرید، امنیت صرافی می باشد. همانطور که گفتیم HitBTC در سال 2013 بنا شد. تقریبا در سال 2015 بود که این صرافی برای مدت نسبتا کوتاهی از دسترس خارج شد.

اکثر کاربرانی که سرمایه خود را در این صرافی ذخیره کرده بودند ، پس از این اتفاق شکایتی مبنی بر اینکه دیگر نمی توانستند سرمایه خود را برداشت کنند داشتند. چندی بعد مشخص شد سرمایه های این سرمایه مسدود شده است و دلیل آن هم این است که این صرافی در زمانی که هک شده بود ، هکر ها سرمایه های این صرافی را به سرقت برده بودند.

هم اکنون پس از ثبت نام در این صرافی باید تائید دو مرحله آن را فعال کنید. تا زمانی که اقدام به تائید دو مرحله نکنید نمی توانید از امکانات صرافی Hitbtc استفاده کنید. یکی از امکانات دیگر این صرافی را می توان به زمانبدی کار در صرافی اشاره کرد.

شما می توانید تعیین کنید که چه مدت زمانی حساب شما فعال باشد. می توانید از بین گزینه های موجود: 30 دقیقه ، 1 ساعت ، 8 ساعت ، 1 روز ، 7 روز ، انتخاب کنید. پس از انتخاب زمان مورد نظر پس از زمان طی شده از اکانت خود به طور خود کار خارج می شوید.


آموزش ثبت نام در صرافی Hitbtc

برای ثبت نام در این صرافی شما نیازمند یک ایمیل به همراه یک شماره تماس هستید. از آنجایی که کشور عزیزمان ایران متاسفانه در دوران تحریم به سر می برد، این صرافی کشور ایران را در لیست کشور های خودش ندارد. خوشبختانه این امر موجب جلوگیری از ثبت نام شما نمی شود شما می توانید با انتخاب یک کشور دیگر به ساخت اکانت خود بپردازید.

شایان ذکر است اگر می خواهید از ایران به صرافی Hitbtc وصل شوید باید از نرم افزار تغییر Ip  بنام Vpn  یا از سرورهای مجازی بنام vpsاستفاده کنید.

ابتدا مرورگر سیستم خود را باز و سپس آدرس Hitbtc را وارد کنید. صبر کنید تا سایت برایتان کامل بارگذاری شود، سپس طبق تصویر زیر بر روی گزینه ” Sign Up ” را برای ثبت نام کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام شوید.

  1. زمانی که صفحه ثبت نام به صورت کامل برایتان بارگذاری شد، از شما می خواهد که یک ایمیل و یک گذرواژه وارد کنید، سپس بر روی گزینه ” Sign Up ” ضربه بزنید. ( توجه داشته باشید که منظور از این گذرواژه، رمز عبور ایمیل شما نیست، باید یک رمز جدید وارد کنید. این رمز همان رمز عبور حساب کاربری شما در این صرافی است. ) 
  2. در این مرحله ابتدا باید کشور خودتان را انتخاب کنید. متاسفانه به دلیل تحریم های موجود، کشور ایران در این لیست وجود ندارد. شما باید از نام یک کشور جز ایران استفاده کنید. این امر ممکن است در آینده برای شما مشکل ایجاد کند.

در کادر بعدی باید نام کاربری و سپس شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه ” Finish Registration ” کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید. ( همانطور که گفتیم، به دلیل تحریم های موجود شما نمی توانید کشور ایران را انتخاب کنید اما می توانید شماره ایرانی وارد کنید و بدون ایجاد مشکلی به مرحله بعد بروید اما ممکن است در آینده برایتان مشکل ایجاد شود. )

  1. در مرحله بعدی برای ایمیل شما یک ایمیل تائید ارسال می شود. شما باید ابتدا وارد ایمیلتان شوید سپس بر روی لینک ارسال شده از طرف صرافی کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی از ثبت نام خود شوید. 
  2. بعد از تائید نمودن ایمیل، زمانی که وارد ضفحه جدید شدید باید ابتدا یه تیک سمت چپ را فعال کنید. ( با فعال نمودن این تیک ها شما تعهد می دهید که قوانین را قبول دارید. بعد ازفعال نمودن تیک ها بر روی گزینه ” Confirm ” کلیک کنید تا ثبت نام شما نهایی شود.
  3. با گذراندن این مرحله، ثبت نام شما با موفقیت به پایان می رسد. در بدو ورود شما پس از ثبت نام، ” Hitbic ” از شما می پرسد که آیا می خواهید تائید دو مرحله ای خود را فعال کنید و مرتبا شما در سایت با این پیام رو به رو می شوید. ( تائید دو مرحله ای باعث می شود تا امنیت حساب شما بالا رود همچنین بهترین گزینه از بین گزینه های موجود برای افزایش امنیت حساب کاربری به حساب می آیند. ) . اگر قصد فعال نمودن تائید دو مرحله ای را دارید بر روی گزینه ” Secure Your Account ” کلیک کنید در غیر این صورت بر روی ” ضربدر ” کلیک کنید تا این صفحه برایتان بسته شود
  4. برای خرید و یا فروش ارز های دیجیتال شما می توانید از پنل سمت راست سایت استفاده کنید. در قسمت ” Buy ” می توانید خرید های خود را انجام دهید و در قسمت ” Sell ” می توانید رمز ارز های خود را بفروشید. در ادامه همراه ما باشید تا به صورت کامل خرید و فروش در صرافی HitBTC را آموزش ببینید.

آموزش خرید و فروش یا ترید در صرافی HitBTC

اگر شما تصمیم به خرید و فروش ارز های دیجیتال در این صرافی را گرفته اید، قطعا نیاز به مشاهده اندک آموزشی هستید. ما در این مقاله سعی داریم به شما نحوه خرید و فروش در این صرافی را آموزش دهیم.

همانطور که در ابتدا آوردیم، زمانی که شما در این صرافی اقدام به ساخت اکانت نمائید، برای شما در اصل دو اکانت و یا همان حساب کاربری ساخته می شود. یک اکانت و یا حساب برای ذخیره که به عنوان کیف پول یاد می شود و حساب دیگر همان حساب معاملاتی شما است که می توانید با استفاده از آن عمل خرید و فروش و یا ترید کردن را انجام دهید.

جهت خرید و یا فروش یا ترید در صرافی HitBTC به آموزش زیر دقت کنید:

  1. ابتدا در بخش ” مارکت ” باید نوع ارز دیجیتال خود را جهت خرید و فروش یا ترید مشخص کنید، برای مثال ما در قسمت مارکت ” بیت کوین را در برابر دلار ( BTC/USDT ) ” انتخاب کرده ایم. شما می توانید با دقت به قسمت سربرگ ها، نوع ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید سپس از لیست آماده شده برای شما انتخاب کنید که قرار است کدام ارز دیجیتال را در برابر کدام ارز دیجیتال دیگر خرید و فروش کنید.
  2. در فروشگاه، قسمت خرید شما یک بخش با نام ” مارکت ( Market ) ” و یک بخش دیگر با نام ” لیمیت ( Limit ) ” مشاهده می فرمایید. اگر پنجره مارکت در قسمت خرید را انتخاب کنید، شما می توانید در همان زمان بلافاصله مقدار بیت کوینی ( و یا هر ارز دیجیتال دیگری که مد نظرتان است ) را خریداری کنید. اما اگر پنجره لیمیت را انتخاب کنید، یک برنامه ریزی برای خریدتان مشخص می کنید. در ادامه همراه ما باشید تا طریقه برنامه ریزی برای فروش را مشاهده بفرمایید.
  3. در فروشگاه، در قسمت فروش هم مانند قسمت خرید، دو بخش ” مارکت ( Market ) ” و هم ” لیمیت ( Limit ) ” وجود دارد. اگر پنجره مارکت در قسمت فروش را انتخاب کنید، شما می توانید در همان زمان بافاصله مقدار بیت کوینی ( و یا هر ارز دیجیتال دیگری که مد نظرتان است ) را بفروشید. اما اگر پنجره لیمیت را انتخاب کنید، یک برنامه ریزی برای فروشتان مشخص می کنید. در ادامه همراه ما باشید تا طریقه برنامه ریزی برای فروش را به طور کامل مشاهده بفرمایید.
  4. اگر انتهای این صرافی را مشاهده کنید، متوجه خواهید شد که برای شما یک نمودار و یک سری اعداد و ارقام از معاملات خرید و فروش برایتان آماده کرده است. در این قسمت ( 4 ) شما حجم معاملات خرید را مشاهده می کنید، در هر ثانیه این حجم از درخواست های خرید متفاوت است. 
  5. اگر به بخش کناری حجم معاملات خرید نگاه کنید، متوجه بخش دیگر که حجم معاملات فروش است می شوید. در این قسمت ( 5 ) یک سری اعداد و ارقامی نوشته شده است که این اعداد و ارقام بیانگر معامله های فروش بیتکوین در آن ثانیه می باشد. هر ثانیه این بخش در حال تغییر است. 

در پایان این بخش شما کاربران عزیز یک آشنایی نسبی از طریقه خرید و فروش ارز های دیجیتال در صرافی HitBTC مشاهده کردید، حال همانطور که گفتیم شما می توانید در این صرافی با برنامه ریزی خرید و یا فروش را انجام دهید.

برای مثال: شما مشخص می کنید که، هر موقع قیمت ارز دیجیتال ” بیت کوین ” به 10 هزار دلار رسید، مقدار ” N ” تا از بیت کوین را بفروش و یا اینکه همین برنامه ریزی را برای خرید مشخص می کنیم. در ادامه همراه ما باشید تا به صورت کامل این مسئله را برایتان شرح دهیم.


خرید و فروش و یا ترید کردن زمانبندی شده در صرافی HitBTC

همانطور که پیشتر گفتیم، شما می توانید در این صرافی به صورت زمان دار یعنی با برنامه عمل خرید و فروش و یا ترید کردن را انجام دهید. حال شما می توانید به صورت تصویری این آموزش را دنبال کنید.

  1. اگر در نظر دارید تا به صورت زمان دار ارز های دیجیتال خود را خرید و یا فروش کنید، می توانید با مراجعه به بخش لیمیت این عمل را انجام دهید. برای انجام این کار ابتدا کافیست به بخش لیمیت هر قسمت ( خرید و یا فروش ) مراجعه می کنید. سپس گزینه ” Stop ” را فعال کنید. حال می توانید با وارد نمودن :
    • مقدار: در این قسمت منظور از مقدار، تعداد بیت کوین و یا هر ارز دیگری که قصد خرید آن را دارید ( ما در اینجا بیت کوین را انتخاب کرده ایم ) وارد کنید. توجه داشته باشید که این مقدار دارای محدودیت می باشد.
    • مبلغ فعلی: در این قسمت مبلغ فعلی بیت کوین به دلار را نمایش می دهد، اگر رمز ارز دیگری شما انتخاب کرده باشید مبلغ فعلی با توجه به قیمت های آنها تعیین می شود.
    • توقف قیمت: در قسمت برنامه ریزی برای خرید و فروش، اصلی ترین گزینه، قسمت توقف خرید و یا فروش است. با استفاده از این امکان شما مشخص می کنید زمانی که بیت کوین و یا هر رمز ارز دیگری مثلا به قیمت N رسید، برای شما همان مقدار که انتخاب کرده اید بیت کوین و یا هر رمز ارز دیگری بخرد و یا اینکه آن را بفروشد.
    • جمع کل: در این قسمت مبلغی که باید شما پرداخت کنید ( در قسمت خرید ) / مبلغی که دریافت می کنید ( در قسمت فروش ) به شما نشان می دهد.


  1. پس از اتمام فرایند زمانبدی بر روی گزینه ” Buy Stop Limit ” یا ” Sell Stop Limit ” کلیک کنید تا خرید و یا فروش شما انجام شود.

طریقه شارژ حساب کاربری در صرافی HitBTC

برای اینکه بتوانید حساب کاربری خودر را در صرافی HitBTC شارژ کنید ابتدا باید طبق دستور العمل زیر در صفحه اصلی این صرافی بر روی گزینه ” Deposit ” کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید.


حال برای شما یک صفحه جدید نمایان می شود. این صفحه شامل یک آدرس می باشد. شما می تواننید با استفاده از این آدرس، حساب خودتان را شارژ کنید.

کافیست این آدرس را به عنوان آدرس دریافت کننده برای شخص مقابلتان ارسال کنید و سپس پس از انجام تراکنش، چند لحظه طول می کشد تا به حساب شما واریز شود.




چگونه در صرافی Hitbtc برداشت داشته باشیم؟

برای اینکه بتوانید در صرافی Hitbtc دریافت داشته باشید ، ابتدا باید وارد اکانت خود شوید و سپس بر روی گزینه ” Widreow ” یا ” برداشت ” کلیک کنید.


در این قسمت باید مقدار ارز مورد نظر خود را وارد کنید. ( در نظر داشته باشید که این مقدار باید داخل اکانت شما شارژ شده باشد.)

نکته: مبلغ اعشار شما باید 8 رقم باشد در غیر این صورت برداشت شما پردازش نخواهد شد.

حال باید برو روی ” دایره ” کلیک کنید تا بتوانید آدرس مقصد را وارد کنید و برداشتان را به پایان برسانید.